במסגרת הלימוד הבלתי נגמר של תחום הדיגיטל אנחנו נתקלים במאמרים רבים שאנחנו חושבים שעשויים לעניין את קהל אנשי הדיגיטל בישראל. כאן אנחנו מביאים חלק מהם עם סוג של אמ;לוק לא מחייב. אתם מוזמנים להתעדכן בתקציר שלנו ואם הדברים מעניינים אתכם מוזמנים לבקר במאמר המקורי.
העתיד של בינה מלאכותית בפרסום דיגיטלי
https://www.martechadvisor.com/articles/display-native-ads/the-future-of-ai-in-digital-advertising
בינה מלאכותית היא באזוורד שחזר לשיח לאחרונה לאחר שנים רבות שבילה במכוני המחקר באקדמיה, בעיקר עקב מה שנראה כמו סוג של פאניקה מהחשש שבעוד שנים לא רבות עשרות רבות של מקצועות יוחלפו על ידיי בינה מלאכותית ומיליונים רבים של בני אדם יוותרו ללא תעסוקה. למעשה אנחנו כבר מזמן חיים ומשתמשים בבינה מלאכותית באופן אינטגרלי בחיים שלנו. אלגוריתמים לזיהוי קול בסמארטפון, אלגוריתמים להצעה של סרטים בנטפליקס, הבנת שפה טבעית בחיפושים בגוגל, תרגום אוטומטי של גוגל ועוד פיתוחים רבים שהם למעשה בינה מלאכותית, הם כבר חלק מהחיים שלנו מזה זמן רב. כעת עם החבירה יחד של ענקיות תכנה כמו אמאזון, גוגל, פייסבוק, י.ב.מ, מיקרוסופט ועוד והקמת גוף משותף לחקר דרכי העבודה בבינה מלאכותית אנחנו צפויים לראות יותר ויותר בינה מלאכותית בחיי היום יום שלנו.
משווקים מתחילים לנסות ולהבין כיצד בינה מלאכותית יכולה לסייע במשימות שעומדות לפניהם אך רחוקים מלתפוס את מלוא הפוטנציאל בשלב זה. מאמר זה מנסה להבין מהם היתרונות העתידיים של הבינה המלאכותית עבור הפרסום הדיגיטלי.
על היעילות הדיגיטלית שבעבודת המשווק
למהירות התגובה יש חשיבות גדולה בציפיות של הקהל היום, אך גם למסרים של המותג יש חשיבות חיונית אם רוצים שהמסר ייקלט ותהיה לו השפעה. בינה מלאכותית יכולה לסייע בשתי המשימות הללו.
באמצעות עיבוד של צינורות מידע רבים באמצעות בינה מלאכותית המשווקים יכולים לקבל הבנה מעמיקה של מה היחיד מתכוון לעשות, אלו מוצרים הוא רוצה, וכיצד הוא מעדיף להתקשר עם המותג. המידע הזה יכול לשמש מיד כדי לעשות פרסונליזציה מתוחכמת באופנים ובערוצים השונים שבו פונים אליו.
בינה מלאכותית כמכאניזם לפרסום טוב יותר
בינה מלאכותית תעזור לפרסם יותר אך בלי להתפשר על האיכות. מפרסמים כבר מתנסים בכלי למידה מלאכותית כדי להגיע למטרה זו. בעזרת ניטור ערוצים שונים ובשימוש בהבנת שפה טבעית מתאפשר למשווקים להבין את הטרנדים וכן להבין את המצב הרוח בו נתון היחיד ולפנות אליו בצורה מתאימה בהתבסס על הניתוחים הללו ולא בהתבסס על מילות מפתח כפי שהמשווקים פועלים כיום. בהמשך הבינה המלאכותית תוכל להבין את היחיד בצורה טובה יותר, את ההעדפות שלו, הצרכים שלו ומצב הרוח שלו ולטייב את המודעות שיוצגו לעיניו בהתאם למידע זה. גם יצרניי התוכן יפיקו מניתוח שפה טבעית (NLP) את אותם היתרונות שצוינו לעיל בכדי להציג לקהל שלהם את התוכן המתאים בתזמון הנכון.
שימת לב למכשולים
עם כל התקוות שנתלות בבינה המלאכותית יש לשים לב למכשולים שצפויים לצוץ בדרך. למשל בוטים שמתחזים להיות אנושיים ופועלים בזמנים לא מתאימים ובהקשרים לא רלוונטיםי עלולים להרגיז את המשתמשים.
כמו כן, צריך לעקוב באופן שוטף ולוודא שהאסטרטגיה השיווקית מתאימה את עצמה למציאות שמשתנה כל הזמן. גם התנהגות צרכנים וגם טכנולוגיה אינם קבועים ומשתנים תדיר. צריך לתכנן את המערכות כך שבכל שלב למומחיות אנושית תהיה אפשרות לשלוט ולהשפיע מעבר לבינה המלאכותית.
הבינה המלאכותית מתקדמת ללא הרף וחודרת לחיי היום יום שלנו ולא נראה שמגמה זו צפויה להאט בקרוב. אפשר להניח שלא יהיה ניתן להתחמק משימוש בבינה מלאכותית גם בעולם השיווק, לכן אלו שרוצים להישאר בחזית התחום כדאי שיהיו עם אצבע על הדופק. כרגיל, השחקנים הגדולים כמו פייסבוק, מייקרוסופט וגוגל הם הראשונים לסמן את הטרנד ועל המשווקים שמעוניינים להישאר רלוונטיים להיכנס כבר עכשיו כדי לא להישאר מאחור.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
תקציר המאמר מאת מערכת קארדו. האתר www.cardo.co.il הינו מרקטפלייס שמתעתד להוביל את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר www.biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
מומחי רשתות חברתיות במאגר קארדו...
מירב כתיבת תוכן
מאור לויאן שיווק דיגיטלי חכם
פָאז דיזיינז // קידום ושיווק במדיה חדשה ועיצוב גרפי
screens company
מומחים בשיווק בפייסבוק? לינקדאין? סנאפצ'ט?
הצטרפו אלינו וקבלו פניות מלקוחות פוטנציאליים אליכם למייל.
קארדו הוא זירת שוק המפגישה בין עסקים הזקוקים לשירותי דיגיטל וביניכם אנשי הדיגיטל. בקארדו אנחנו נותנים דגש על שוק העסקים הקטנים והבינוניים. מערכת קארדו מספקת לכם פלטפורמה לקבלת פניות מלקוחות פוטנציאליים.
קראו כאן איך קארדו עובד >>