במסגרת הלימוד הבלתי נגמר של תחום הדיגיטל אנחנו נתקלים במאמרים רבים שאנחנו חושבים שעשויים לעניין את קהל אנשי הדיגיטל בישראל. כאן אנחנו מביאים חלק מהם עם סוג של אמ;לוק לא מחייב. אתם מוזמנים להתעדכן בתקציר שלנו ואם הדברים מעניינים אתכם מוזמנים לבקר במאמר המקורי.
מודעות פייסבוק מול מודעות גוגל: אילו מודעות עובדות הכי טוב?
http://uhurunetwork.com/facebook-ads-google-ads
התחלה של כל קמפיין מוצלח היא בהגדרת המטרות בצורה ברורה. כאשר זה מגיע לפרסום בתשלום כדאי לצמצם מטרות. זה תמיד מבלבל באיזו רשת לבחור לקמפיין ה-PPC. גוגל אדוורדס (Google AdWords) ומודעות פייסבוק (Facebook Ads) הן שתי הרשתות השולטות כיום בשוק. השאלה שתמיד עולה היא איזו רשת היא היעילה ביותר?
תכונות מודעות הפייסבוק
לפייסבוק יש מספר יתרונות על המודעות של גוגל.
הפלטפורמה ויזואלית
המודעות של פייסבוק מוצגות בתוך ים של תוכן. אי אפשר להשתמש במודעות טקסט אנמיות, צריך להשתמש במודעות ויזואליות. זוהי הסיבה לכך שסוכנויות פרסום יעדיפו מודעות פייסבוק. זה קל יותר להעביר מסר באמצעות תמונה או ווידאו. מודעות ויזואליות ממירות בצורה טובה הרבה יותר ממודעות טקסט.
טירגוט בשכבות
פייסבוק צברה מידע שאין שני לו. ניתן לטרגט אנשים ברמת פינצטה. דוגמה מהמאמר: ניתן לטרגט אנשים שנמצאים בעיירה בתוך לונדון שמדברים אנגלית, ספרדית וגרמנית. שעבדו עבור חברה לפחות שנה, שהם נשואים ושיש להם רכב טויוטה. המודעות יוצגו רק לאנשים האלה. טירגוט שכזה איננו מתאפשר בשום רשת פרסום אחרת כולל גוגל.
תכונות המשתמשים הדומים (LookAlike Audience) היא תכונה יעילה וייחודית לפייסבוק המאפשרת לעסק לפרסם אצל אנשים שדומים בתכונותיהם מבחינת העניין ואופי הפעילות שלהם לאנשים שכבר אופיינו בעבר. למשל, רשימת כל האנשים שעשו לייק לדף העסקי או שהביעו בעבר התעניינות בעסק. זוהי דרך להגיע לקהל נוסף שעשוי להיות לקוחות.
פחות עבור יותר
מודעות פייסבוק מתאימות במיוחד לעסקים קטנים עם תקציב פרסום מוגבל ביותר. ניתן להריץ קמפיין אפילו בעבור 5$ ליום. רוב רשתות הפרסום האחרות לא יתייחסו כמעט למפרסמים בתקציב כל כך זעיר. לשם השוואה התשלום הממוצע עבור קליק בגוגל הוא בין 1$ ל-2$. חמישה קליקים ביום כנראה לא יספיקו לעסק להתקדם.
בפייסבוק, למשל, קמפיין מסוג "קידום פוסט" (Post Boost) לא יעלה הרבה כסף ויכול להביא לתוצאות יפות.
בשורה התחתונה, בסעיף התקציב פייסבוק מנצחת בגדול. זה אפשרי להגיע לקהל בתקציב מאוד נמוך. לעסקים קטנים זה יכול להיות קריטי.
מודעות לידים
מודעות פייסבוק לידס (Facebook Lead Ads) זוהי תכונה ייחודית של פייסבוק המאפשר לייצר לידים מבלי לשלוח את המשתמש לדף נחיתה. פייסבוק לא אוהבת להוציא את המשתמש מחוץ לאתר שלהם ומודעות הפייסבוק לידס באו לענות בדיוק במקום הזה. עסקים שהשתמשו בתכונה הזו דיווחו על ירידה בעלות לליד ועלייה במספר הלידים לדולר.
תכונות גוגל אדוורדס (Google AdWords)
אדוורדס היא הרשת הגלובאלית בה משתמשים הכי הרבה. רווחים של 57.8 מיליארד דולר בשנת 2016. אדוורס מציעה שני סוגים של מודעות: מודעות חיפוש (Search Ads) ומודעות צפייה ברשת (Display Network Ads). לכל מודעה יש את סוג השימוש הייחודי לה.
ברשימה כאן מספר מהתכונות הייחודיות של הרשת של גוגל.
אדוורדס (AdWords) היא רשת ענקית
נתח השוק של גוגל בחיפוש הוא עצום, במיוחד בארה"ב. כמו כן גוגל נוטלת 33% משוק הפרסום הדיגיטלי, שזה הרבה יותר מנתח השוק של פייסבוק. לקמפיין בפייסבוק יש את הפוטנציאל להגיע ל-80% ממשתמשי האינטרנט העולמי באמצעות הרשת. זאת מכיוון שאלפים רבים של אתרים הצטרפו לתוכנית ה-AdSense של גוגל.
סוגים שונים של תצוגות למודעת פרסום בגוגל
גוגל השיקה מספר תוספות שמשדרגות את מראה מודעות הטקסט שלהם ומשפרות את יחס ההקלקה. מעניין לציין שכולן בחינם. תוספות לדוג': Seller Rating, Location Ext., Consumer Rating, Google+, SiteLinks, Call ext. ועוד.
מודעות ווידאו (TrueView Ads)
כולנו יודעים שמודעות ווידאו הן דבר גדול בעולם הפרסום. גוגל הוסיפו אפשרויות פרסום יעילות עם ביצועים טובים. ישנן שתי סוגים של מודעות. מודעות בתוך הסרט ומודעות ברשימת הסרטים בצד הסרט. מודעות בסרט יתחילו להיות מוצגות לפני שהסרטון מוקרן ובדרך כלל יש למשתמש אפשרות לדלג עליהן אחרי 5 שניות. אם רוצים להגיע לחשיפה רחבה כדאי לבחור במודעות Cost Per View (CPV) ולא במודעות Cost Per Click (CPC). החיוב מתבצע לאחר שהמודעה הוצגה במלואה, או לאחר שנצפו 30 שניות מסרטון המודעה או אם המשתמש לחץ על אחד מכפתורי הקריאה לפעולה בסרטון. מודעות ה-TueView המדוברות ייחודיות לגוגל ומציגות ביצועים טובים.
מודעות בגוגל מפות (Google Map Ads)
מודעות גוגל מפות מאפשרות להגיע ללקוחות מקומיים בצורה קלה. משתמש שמריץ שאילתת חיפוש בגוגל עשוי לקבל את מודעת הפרסומת בגוגל מפות. גם סוג זה של מודעות ייחודי לגוגל (עדיין).
ישנם שני סוגים של מודעות: 1) בתוך תוצאות החיפוש, 2) על המפה עצמה.
לדברי גוגל, חיפושים מבוססי מיקום אחראים לכמעט משליש מכלל החיפושים במובייל וצומחים בקצב מהר ב-50% מכל מודעות החיפוש האחרות במובייל. ישנן יתרונות גדולים למודעות הללו, למשל הן מציגות לוגו של העסק, כתובת פיזית, כתובת אתר, מספר טלפון ואינפורמציה נוספת.
הבדלים בין מודעות פייסבוק (Facebook Ads) לבין מודעות גוגל (Google AdWords)
לבד מהמפורט לעיל ישנם עוד הבדלים הקשורים להבדלי הביצועים בין הרשתות.
ממוצע עלות הקלקה (CPC)
אחד מההבדלים הגדולים בין שתי הרשתות הוא העלות הממוצעת להקלקה. הנתון "ממוצע להקלקה" הוא חסר חשיבות ואף עלול להטעות אם לא לוקחים בחשבון נתונים נוספים כגון: יחס המרה, ROI, האנגייג'מנט ועוד.
ה-CPC הממוצע בגוגל יכול להגיע ל-50$, כאשר בפייסבוק הוא נשאר דיי נמוך. כך שקמפיין בפייסבוק יהיה ישים יותר לעסק הקטן (בכלליות. יש תלות גם בתעשייה).
ממוצע אחוז ההקלקה (CTR)
את ממוצע ה-CTR אנו משווים בין הרשתות בהנחה שכל שאר הפרמטרים זהים. ממוצע ה-CTR בפייסבוק נע בין 0.027% (דייטינג) לבין 0.919% (טלקומיוניקציה). ממוצע ה-CTR בגוגל בתוצאות החיפוש נע בין 1.35% (משפטי) לבין 3.4% (דייטינג). ממוצע ה-CTR בגוגל ברשתות התצוגה נע בין 0.14% (שירותי העסקה) לבין 0.84% (טכנולוגיה).
לפי הנתונים הללו ברור שגוגל מנצחת בגדול בתוצאות החיפוש וזה די הגיוני. בהנחה שאדם שמחפש דבר מה הוא יהיה נכון להקליק על תוצאות שמספקות לו את המידע הנחוץ לו. בניגוד לרשתות התצוגה של גוגל ומודעות בפייסבוק שבעצם "נדחפות" למשתמש בלי שהוא ביקש אותן.
ממוצע אחוז ההמרה (Conversion Rate)
ממוצע אחוז ההמרה בפייסבוק לא יכול להיות מושווה עם ממוצע אחוז ההמרה בגוגל שכן הנתונים הם תלויי מטרת הקמפיין.
בגוגל ממוצע ההמרה עבור חיפושים מתחיל ב-1.91% (מסחר אלקטרוני) ומגיע עד 7.19% (מימון וביטוח), כאשר ברשתות התצוגה הוא מתחיל ב-0.37% (ייעוץ) ומגיע עד 2.19% (מוצרים לבית).
אז איזו רשת פרסום הכי טובה?
התשובה היא – זה תלוי. זה תלוי בהרבה משתנים כגון תעשייה, תקציב, מדינה, מטרה, קהל ועוד גורמים רבים.
מתי נשתמש ברשת של פייסבוק?
אלו ארבעת הפרמטרים שיובילו אותנו להעדיף פרסום בפייסבוק על פני גוגל:
  • תקציב נמוך.
  • כאשר ניתן לאתר את קהל המטרה בדיוק רב, פייסבוק מאפשר דיוק רב יותר מאשר גוגל.
  • כאשר יש מוצרים ייחודיים או חדשניים, בעיקר כאלה שניתן לראות אותם באופן וויזואלי ושעשויים גם להפוך להיות ויראלים. ככלל אצבע ניתן לומר שכל מוצר שמודעת פרסומת עבורו לא תהיה שלמה בלי תמונה או סרטון, מקומו בפייסבוק.
  • כאשר נדרשת עקביות עם המותג מבחינה ויזואלית או כשרוצים שהמודעות גם יובילו גם לעליה במודעות למותג.
מתי נשתמש ברשת של גוגל?
  • כאשר רוצים להגביר הקלקות. לגוגל, כמוסבר לעיל CTR גבוה בהרבה. אנשים שעושים חיפוש בגוגל מחפשים בעצם את מה שהמפרסם מציע להם. הם מקבלים את המודעות באופן לגיטימי ולא כמו בפייסבוק שם הן "נכפות" עליהם ופוגמות בחוויה שלהם.
  • כאשר משתמשים במודעות למובייל. ה-Google map ads, ה-video ads, ה-call ads, הן תכונות שלפייסבוק פשוט אין.
  • כאשר צריכים להגיע לקהל מאסיבי. אם המטרה של הקמפיין היא להגיע לקהל רחב ככל הניתן גוגל היא הבחירה הנכונה.
  • בגוגל יעיל למכור כל דבר שהוא. אין צורך בחדשנות או בייחודיות. תמיד ימצאו אנשים שיחפשו גם את המוצרים הבנאליים ביותר.
מסקנות
צריך לבחור ברשת בהתאם לצרכים הספציפיים וכמובן, אפשר לחלק קמפיין בין פייסבוק לגוגל. במקרה כזה כדאי וצריך להשתמש בטירגוט מחדש (Retargeting) כדי למקסם את האפקט של הקמפיין.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
תקציר המאמר מאת מערכת קארדו. האתר www.cardo.co.il הינו מרקטפלייס שמתעתד להוביל את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר www.biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
מומחי רשתות חברתיות במאגר קארדו...
מירב כתיבת תוכן
מאור לויאן שיווק דיגיטלי חכם
פָאז דיזיינז // קידום ושיווק במדיה חדשה ועיצוב גרפי
screens company
מומחים בשיווק בפייסבוק? לינקדאין? סנאפצ'ט?
הצטרפו אלינו וקבלו פניות מלקוחות פוטנציאליים אליכם למייל.
קארדו הוא זירת שוק המפגישה בין עסקים הזקוקים לשירותי דיגיטל וביניכם אנשי הדיגיטל. בקארדו אנחנו נותנים דגש על שוק העסקים הקטנים והבינוניים. מערכת קארדו מספקת לכם פלטפורמה לקבלת פניות מלקוחות פוטנציאליים.
קראו כאן איך קארדו עובד >>