במסגרת הלימוד הבלתי נגמר של תחום הדיגיטל אנחנו נתקלים במאמרים רבים שאנחנו חושבים שעשויים לעניין את קהל אנשי הדיגיטל בישראל. כאן אנחנו מביאים חלק מהם עם סוג של אמ;לוק לא מחייב. אתם מוזמנים להתעדכן בתקציר שלנו ואם הדברים מעניינים אתכם מוזמנים לבקר במאמר המקורי.
פייסבוק ינצח את כל ערוצי השיווק הדיגיטלי השנה
(למה יזמים צריכים לבחור בפייסבוק כערוץ השיווק הדיגיטלי העיקרי שלהם)
https://www.entrepreneur.com/article/286441
שיווק זהו מפתח להצלחה לכל עסק. אם אתה יזם זה נכון על אחת כמה וכמה (יזמות ועסקים קטנים דומים מאוד בהרבה מובנים – הערת מערכת). חשוב לקבוע תקציב ולבחון ערוצים שונים לפי מבחן ה-ROI. כנראה ששיווק בפייסבוק יעלה על כל הערוצים האחרים ב-2017. במאמר זה מפורטות הסיבות העיקריות לכך.
קהל מטרה מותאם אישית
הקמפיינים של פייסבוק בנויים כך שהם פונים לקהל ספציפי. הכלי של פייסבוק – קהל מותאם אישית (Facebook Custom Audience Tool) מיועד בדיוק לכך. אפשר לפנות לאנשים לפי רשימות קשר, כתובות אימייל, מספרי מזהה בפייסבוק (UIDs), מספרי טלפון ועוד.
מקסימום נראות במינימום עלות
אם רוצים להקים עסק מקוון צריך להיות איפה שהאנשים נמצאים. האנשים נמצאים בפייסבוק. הפרסום בפייסבוק זול יותר בהשוואה לפרסום בגוגל. כמו כן, הפרסום בווידאו בפייסבוק זול יותר מאשר הפרסום ביו-טיוב. אין לבזבז את כל תקציב השיווק על ערוץ יחיד אבל צריך להתייחס למספרים המשכנעים שפייסבוק מציגה.
מודעות למותג בשלב מוקדם
אם מנהלים את העניין נכון, פייסבוק יכולה לפעול גם כסוג של יחסיי ציבור ולהביא לחשיפה של המותג. חשיפה היא חיונית בכדי שהקמפיינים המאוחרים יוכלו להתחיל עם קהל רחב יותר ולהשיג את התוצאות המצופות.
פייסבוק לייב (Facebook Live)
ווידאו הוא המנצח ללא עוררין בקרב על האינטראקציה עם התוכן של הגולשים (engagement). פייסבוק לייב הפך להצלחה כבירה תוך כשנה.
עסקים יכולים להשתמש בפייסבוק לייב לצרכים הבאים:
  • להציג את החוויה והעשייה מאחורי הקלעים
  • תצוגות מוקדמות וקצרות של מוצרים חדשים או עדכונים
  • לקדם אירועים
  • לענות על שאלות
צ'אטבוטים (Chatbots)
לא מזמן שופיפיי (Shopify) הכריזה שהיא תאפשר לחנויות שלה למכור ישירות בתוך המסנג'ר של פייסבוק. כאשר יותר ויותר עסקים מוכרים בפייסבוק והאינטראקציה של הגולשים עם התוכן (engagement) עולה, כך הזמן בפלטפורמה של פייסבוק ממשיך לעלות. ככל שצרכנים ימשיכו לבוא באינטראקציה עם מותגים כך יעלה הצורך בשימוש בצ'אטבוטים שיאפשרו להציג מסרים שיכללו תמונות, קישורים וכפתורי הנעה לפעולה. המותגים יוכלו לפתח צ'אטבוטים שיאפשרו שיח מתמשך עם הלקוח לאורך כל תהליך הרכישה.
פידבק מהיר
בניגוד לעבר שקבלת פידבק הייתה תהליך ארוך - פייסבוק מאפשרת לעסקים לקבל פידבק מהיר, כמעט מיידי. מהירות התגובה בעסקים זהו פרמטר חשוב ואין כמו פייסבוק בכדי לפעול בצורה יעילה בעניין זה.
פסיכולוגיית צרכן
בעבר הקול של הצרכן לא היה נשמע. כעת פייסבוק מאפשרת להפוך כל צרכן למשפיען (influencer). 9 מתוך 10 צרכנים מתייחסים לחוות דעת של צרכנים אחרים במהלך תהליך הרכישה. עסקים ימצאו דרכים חכמות לגרום לצרכנים להפוך להיות שגרירים של המותג.
צמיחה
פייסבוק מציגה צמיחה עקבית והנחת ההעבודה היא שזה ימשיך כך. נראה שיהיו יותר לקוחות לפנות אליהם ותהליך השיווק יהיה נוח יותר וזול יותר. רק בשנה האחרונה פייסבוק הציגה מספר תכונות חדשות:
  • פייסבוק לייב – Facebook Live
  • פייסבוק שירותים מקצועיים - Facebook Professional Services
  • פייסבוק בעבודה – Facebook at Work
  • חיפוש משופר
  • אינטגרציה עם אובר/ליפט
  • טאב פייסבוק קניות – Facebook Shopping Tab
  • מאמרים מיידיים – Instant Articles
  • פייסבוק אירועים - Facebook Events
  • מימון המונים לצרכים שאינם רווח – Non-profit Crowdfunding
  • חנויות מוסיקה
מנהלי עסקים צריכים להתייחס למגוון האפשרויות ולמצוא את הדרכים לאמץ אותן ולנצל אותן לצרכי שיווק.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
תקציר המאמר מאת מערכת קארדו. האתר www.cardo.co.il הינו מרקטפלייס שמתעתד להוביל את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר www.biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
מומחי רשתות חברתיות במאגר קארדו...
מירב כתיבת תוכן
מאור לויאן שיווק דיגיטלי חכם
פָאז דיזיינז // קידום ושיווק במדיה חדשה ועיצוב גרפי
screens company
מומחים בשיווק בפייסבוק? לינקדאין? סנאפצ'ט?
הצטרפו אלינו וקבלו פניות מלקוחות פוטנציאליים אליכם למייל.
קארדו הוא זירת שוק המפגישה בין עסקים הזקוקים לשירותי דיגיטל וביניכם אנשי הדיגיטל. בקארדו אנחנו נותנים דגש על שוק העסקים הקטנים והבינוניים. מערכת קארדו מספקת לכם פלטפורמה לקבלת פניות מלקוחות פוטנציאליים.
קראו כאן איך קארדו עובד >>