במסגרת הלימוד הבלתי נגמר של תחום הדיגיטל אנחנו נתקלים במאמרים רבים שאנחנו חושבים שעשויים לעניין את קהל אנשי הדיגיטל בישראל. כאן אנחנו מביאים חלק מהם עם סוג של אמ;לוק לא מחייב. אתם מוזמנים להתעדכן בתקציר שלנו ואם הדברים מעניינים אתכם מוזמנים לבקר במאמר המקורי.
19 תחזיות מאת מקצוענים אודות השיווק בפייסבוק בשנת 2017
http://www.socialmediaexaminer.com/19-facebook-marketing-predictions-for-2017-from-the-pros
#1: מודעות בתשלום יוצגו בקבוצות פייסבוק
פייסבוק יפחיתו את החשיפה של פוסטים מקבוצות פייסבוק ומצד שני יאפשרו לפרסם מודעות בקבוצות.
#2: פייסבוק תאפשר עריכת ווידאו במסנג'ר בסגנון סנאפצ'אט
פייסבוק מאפשרת תכונות זהות לאפשרויות שיש בסנאפצ'אט. ניתן להוסיף כל מיני דברים על סרטון כגון תמונות, ציורים, פילטרים וכיתובים. כרגע זה אפשרי רק במסרים ישירים בין מצ'וטטים. ב-2017 הציפייה היא שפייסבוק יאפשרו לפרסם את הסרטים המוספים הללו על הדפים של המשתמשים.
גם הכלים של פייסבוק לווידאו חי ימשיכו להשתכלל. פייסבוק משקיעה בכל מיני אפשרויות עריכה ועוד וממשיכה להוכיח את האמון שיש לה בווידאו. פייסבוק תמצב את עצמה ככלי לשידור ושירותי הווידאו שלה יגיעו לטלוויזיות החכמות.
#3: פייסבוק תפתח כלי תקשורת מקצה לקצה למטרות מכירה במסנג'ר
צרכנים מתחילים לצפות לתקשורת מיידית עם עסקים במסנג'ר. פייסבוק תמשיך לפתח כלים שכאלו. המודעות פרסומת שמופיעות במסנג'ר תוך כדי שיחה הם ההתחלה של האבולוציה הזו.
#4: פייסבוק תשיק את רשת כבלי הטלוויזיה שלה
הפיד נוצל כמעט במלואו על ידיי פייסבוק. פייסבוק מחפשת כעת להתרחב למדיום אחר, גדול יותר. פייסבוק תקנה רשת טלוויזיה או שתתחיל אחת כזאת בעצמה. פייסבוק תכוון לנישות רווחיות כגון ספורט או צרכנות.
#5: הבוטים בצ'אט בפייסבוק יהיו מרכזיים במכירות ובשירות לקוחות
הצ'אט בוטים שעד עכשיו הופעלו בעיקר למטרות של שירות לקוחות יתחילו להיות מופעלים עכשיו גם עבור סגירת מכירות ואפילו בייזום עסקאות. משתמשים יוכלו לשלוח בדף החברה מסר כדי לסיים עסקה. למשל חברת התעופה KLM מפעילה בוט שעוזר למשתמש להזמין טיסות.
העסקים יצטרכו עכשיו ל"שכנע" אנשים לשלוח להם הודעה במסנג'ר. כך אותן חברות יוכלו לחזור למשתמשים בכל זמן לאחר מכן בדומה לאישור שליחת אימיילים. ההימור הוא שאחוזי הקריאה של ההודעות מהחברות יהיו גבוהים בהרבה מאחוזי פתיחה של אימיילים מסחריים.
#6: שדורים חיים בפייסבוק יאפשרו כלים מתקדמים של צד שלישי וגם מוניטזיציה של שידורים חיים
פייסבוק תאפשר לכלים שיפותחו על ידיי מפתחים חיצוניים להתממשק למערכת השידורים החיים שלה. כלים כאלה יאפשרו הוספת כל מיני דברים כמו למשל כפתורי קריאה לפעולה ועוד. בנוסף בקרוב ישוחררו מנגנונים למוניטיזציה משידורים חיים למשל פרסומות על המסך בזמן השידור.
#7: הטירגוט בפייסבוק יהיה עוד יותר מדויק
פייסבוק מוסיפים אפשרויות לטרגט בייתר דיוק את הקהל אליו מופנות מודעות הפרסום. התכונות הללו מאפשרות להציג את המודעות רק לקהל שכבר יצר נחשף לדף שלך ואפילו ברמת האינטראציה שיצר עם הדף. ככל שהמפרסמים יבינו טוב יותר את האפשרויות וישתמשו בהן הם יגיעו לתוצאות טובות יותר בפחות כסף.
#8: אנליטיקות של ווידאו בפייסבוק הופכות להיות קריטיות
עקב השימוש ההולך וגובר בווידאו המפרסמים ידרשו אנליקטיקות משופרות על הביצועים של הסרטונים שלהם.
#9: פייסבוק ישפרו כלים לגולשים בשעות העבודה וכן ירחיבו את אפשרויות החיפוש
פייסבוק ישפרו את הפונקציונאליות של "ישר לקניה", לאפשר למשתמש להגיע בצורה ישירה ומהירה לרכישה. כמו כן פייסבוק יוסיפו פונקציונאליות שנוגעת למקומות העבודה. עובדה מעניינת – שליש מהעובדים גולשים לאתרי מדיה חברתית בהפסקות לשבירת המתח בעבודה. בנוסף פייסבוק יאפשרו חיפושים מתוחכמים יותר מאשר חיפושים של אנשים ודפים.
#10: הבשלה של קמפיינים של משפיענים
כל נושא הפרסום באמצעות פרזנטורים של המותג יעבור הבשלה. שיטת הפרסום “spary and pray” כבר לא רלוונטית ויש צורך למצוא דרכים להגיע ישירות אל הלקוח.
#11: טכנולוגיות השידור החי בפייסבוק ישפרו את השידור בטלוויזיה
פייסבוק שמה דגש על השידורים החיים ונותנת להם משקל גבוה בהופעה בפיד של העוקבים. כתוצאה מכך יהיה הפרסומאים בזמן הקרוב ינצלו זאת ויתמקדו בשידורים חיים בכדי לבלוט. הבעיה היא שהשידורים החיים הרבה פעמים חסרי מיקוד ולא מספקים ערך לצופים וכתוצאה מכך הצופים צפויים להתעייף.
#12: שידורי ווידיאו חיים ישפרו את הנראות של המותג
דומה מאוד לסעיף #11. שידורים חיים זוכים לנראות גבוהה בפיד של העוקבים ומפרסמים ינצלו זאת כדי לבלוט.
#13: שידורי הווידאו בפייסבוק יתחילו להניב כסף
פייסבוק מתחילה להפנות מאמצים כדי להפיק כסף מווידאו. זה אומר שכל נושא הווידאו ימשיך להיות מוביל מבחינת המיקום והנצפות בפיד. כמו כן נראה יותר ויותר בינה מלאכותית במסנג'ר במיוחד בתחומים כמו אירוח, קמעונאות, אופנה, מוצרים ארוזים לצרכן. כל מי שבתחומים האלה צריך לבחון את האפשרויות שלו מהבחינה הזו. בנוסף פייסבוק ימשיכו להרחיב את כלי המכירה שלהם כך שיאפשרו מכירה ישירות מתוך פייסבוק.
#14: הקבוצות בפייסבוק יתחילו לפנות את מקומם לטובת קבוצות מקומות העבודה
אנחנו צפויים לראות אנשים מפסיקים להשתמש בקבוצות פייסבוק. אם נוסיף לכך שפייסבוק מתחילה להתנסות בפרסום בתוך קבוצות אנחנו צפויים לדעיכה בעניין המשתמשים בקבוצות בפייסבוק. הקבוצות של מקומות העבודה (workplace) צפויות לנסוק.
#15: מוכנות לשידורי ווידאו חיים הם המפתח להצלחה אסטרטגית
אתרי המדיה החברתית תמיד אפשרו קשר ותקשורת עם מותגים ובכך שיפרו גם את הנאמנות למותג. השידורים החיים בפייסבוק מאפשרים כעת הזדמנות ליצור קשר שכזה ברמות הרבה יותר חזקות. אך מכיוון שהרבה חברות רוכבות על הגל הזה קשה יותר ויותר לבלוט ולהיראות. התחזית היא שבכדי לבלוט בתחום הזה יש להיערך בצורה אסטרטגית לשידורים הללו ולא לעשות אותם בצורה לא מחושבת. למפרסמים השידורים החיים בווידאו הם נקודת מפתח על מנת להיראות אולם התחום צפוי להיות רווי יותר ויותר ויהיה צורך לפעול נכון ולהיערך מראש בכדי לנצל את יתרונות השידורים החיים.
#16: פייסבוק מתכווננת לחווית משתמש שמתבססת על מצלמות כדי לשתף תוכן
פייסבוק מתכוונת להציב מצלמה במיקום המרכזי כאמצעי לשתף מידע במקום תיבת הטקסט שכולנו מכירים. מתי זה יקרה, לא ברור אך כבר עכשיו על המפרסמים להתחיל לפעול ולחשוב כעל יצרני מפיקי סרטים.
#17: פייסבוק דוחפת צילום 360 ומציאות רבודה/ משולבת (AR/MR)
פייסבוק תמשיך לדחוף את שידורי הווידאו החי ובנוסף גם מקדמת את הצילומים ב-360 מעלות. כמו כן פייסבוק ממשיכה לתמוך בתחום המציאות המדומה שהולך ונעשה זול ואפשרי יותר לאנשים.
#18: כלים של מפתחים חיצוניים לשידורי ווידאו חי בפייסבוק ממשיכים להתפתח
פייסבוק מאפשרת לכלים שפותחו על ידי חברות חיצוניות עבור שידוריי הווידאו החי להמשיך להתפתח. אלו מאפשרים כל מיני תכונות. למשל להוסיף לוגו על השידור או סימן מים. לראיין אורחים בשידור החי. לייצר וובינרים וסרטונים שמדגימים איך לבצע דברים. לשדר באיכות אודיו טובה יותר וכד'.
#19: פייסבוק מרחיבה את כליי שירות הלקוח
פייסבוק תלך לכיוון שמפתח את כליי שירות הלקוח באמצעות המסנג'ר וכן באמצעות מנגנוני דירוג וביקורות. נכון להיות פייסבוק מאפשרת לדרג ולכתוב ביקורות על עסקים אך זה לא שונה משירותים אחרים ברשת כגון YELP. הציפייה היא שפייסבוק תפתח כלים שיהיו יותר אמינים לדירוג וביקורת.
רוצים מאמרים נוספים? השאירו כתובת דוא"ל ונשלח לכם מייל עם קישור בכל פעם שמאמר חדש מתפרסם.
תקציר המאמר מאת מערכת קארדו. האתר www.cardo.co.il הינו מרקטפלייס שמתעתד להוביל את תחום הדיגיטל בישראל. אנשי דיגיטל בכל התחומים מוזמנים להירשם באתר www.biz.cardo.co.il כספקי שירות בתחום.
מצאתם שגיאה במאמר? חושבים שיש לכם מה להוסיף? רוצים לפרסם אצלנו מאמר? כתבו לנו. קרדיט מובטח!
מומחי רשתות חברתיות במאגר קארדו...
אורנה לבנה חיפושית תקשורת
מאור לויאן שיווק דיגיטלי חכם
פרסום חזק!
מירב כתיבת תוכן
מומחים בשיווק בפייסבוק? לינקדאין? סנאפצ'ט?
הצטרפו אלינו וקבלו פניות מלקוחות פוטנציאליים אליכם למייל.
קארדו הוא זירת שוק המפגישה בין עסקים הזקוקים לשירותי דיגיטל וביניכם אנשי הדיגיטל. בקארדו אנחנו נותנים דגש על שוק העסקים הקטנים והבינוניים. מערכת קארדו מספקת לכם פלטפורמה לקבלת פניות מלקוחות פוטנציאליים.
קראו כאן איך קארדו עובד >>